מאמרים

הצבעות באינטרנט - חלק II



הצבעות אלו מופיעות בכתבות לא רק בתחום הטיפול או הייעוץ, הם יכולות להופיע גם בכתבות על תרופה חדשה, רכב חשמלי או רכב דיזל, מעיל אופנתי או ליין שמלות חדש, מכשיר שמיעה זעיר, מכשיר שמיעה נסתר, שולחנות וריהוט, כל דבר שבעולם. ההצבעות החזקות ביותר מופיעות בדרך כלל בנשאים כמו פוליטיקה או חדשות. כשעל סדר היום מתלבטים על נכונות החלטת ממשלה מסוימת או מהלך צבאי יש את ההיענות הכי גדולה להצביע כמו מבצע על ארונות אמבטיה.

להצבעות הללו אין באמת אפקט, הן אינן משפיעות על שום דבר. מטרתן הבלעדית היא לתת לקורא תחושה עמומה של דעת הקהל בארץ. חשיבות דעת הקהל היא רבה. באתרים המרכזיים והגדולים ישנם עשרות אלפי קוראים ביום, לרוב הם מכל הגילאים, כל שכבות האוכלוסייה, תלמידים, סטודנטים, מבוגרים, צעירים, קשישים, בעלי משפחות או רווקים, מעין חתך אוכלוסייה כמעט מדגמי. המיקס היפה הזה הוא שמאפשר לכאורה דעה אובייקטיבית.

הצבעות יכולות גם לעורר מודעות. אדם שמחפש יעוץ זוגי ונתקל בהצבעה מהסוג הזה יכול לקבל תמונה על השתתפות אנשים בטיפול, על מחשבות כלליות בנושא הזה ובכלל לסייע לו להחליט. ההצבעות מופיעות לרוב באחד מצידי הדף באתר, הרשמה קצרה מאד מאפשרת הצבעה, הצבעה אחת לכל אדם מכל מחשב. כמובן שלא ניתן להצביע פעמיים, אחרת זה יהפוך את ההצבעות ללא אמינות.ממש כמו מדפסות 2013.

חזרה לחלק ראשון