תאונת דרכים היא ללא ספק אירוע טראומטי שמשבש את שגרת החיים ומכניס את הנפגע למסלול לא צפוי של התמודדויות משפטיות, נפשיות ורפואיות. בשעת האירוע עצמו, כאשר תחושת הלחץ והבלבול בשיאם, קשה לחשוב בצורה הגיונית ולדעת מה הצעדים הנכונים שיש לנקוט.
לכן, חשוב לנו להדגיש כי לפעולות ולבחירות שתעשו בשעות ובימים הראשונים לאחר התאונה יש משמות דרמטית על היכולת שלכם לקבל את הפיצוי המלא שמגיע לכם. מניסיוננו בליווי נפגעי תאונות דרכים, אלו 5 טעויות קריטיות שנפגעים רבים עושים, טעויות שעלולות לעלות להם ביוקר.
1. אין לוותר על טיפול רפואי ראשוני
נפגע תאונת דרכים, גם אם נפגע פגיעה קלה יחסית, ועל פניו נראה לו שאין צורך בטיפול רפואי, עדיין צריך לפנות למיון או לרופא המטפל בהקדם האפשרי. שכן, פגיעות גופניות רבות, בשל תאונת דרכים, מתגלות לעתים, אחרי כמה שעות או ימים.
ולכן, ההמלצה החד משמעית שלנו היא לגשת לטיפול רפואי מיד. אם לא תיגשו לקבלת טיפול רפואי יהיה מאוד קשה לקשור בין התאונה לפגיעה שתופיע לאחר מכן, וחברת הביטוח תוכל לטעון כי הנזק שיש לכם אינו נובע ישירות מהפגיעה בתאונה ולכם לא יהיה כל תיעוד רפואי שיוכיח אחרת.
2. אל תעזבו את זירת התאונה ללא החלפת ומסירת פרטי מידע
החלפת הפרטים בין המעורבים בתאונת הדרכים, הינה חיונית וחשובה ביותר. אל תתפתו לחשוב שאם הפגיעה הייתה על פניו קלה ולא נגרם נזק משמעותי, פיזי או מכני, שאין צורך להחליף פרטים.
ישנן פעמים שהנזק ניכר בשלב מאוחר יותר וללא פרטי הצד השני, תהיה בעיה מול חברת הביטוח לאיתור הצד המעורב והגשת תביעה. עו"ד שחר זמלר מעדכן כי כיום, כשכל אחד מחזיק טלפון עם מצלמה, הוא ממליץ לצלם את האירוע, את מצב הרכב וכל מה שיוכל לסייע לכם באם תרצו לתבוע את חברת הביטוח.
3. אל תגישו דיווח על תאונת דרכים לפני שקיבלתם יעוץ מעו"ד
בתאונות נזק או תאונות עם נפגעים בפגיעה קלה בלבד, שבהם הייתה התנגשות חזית באחור, התנגשות עם רכב חונה, התנגשות עם עצם דומם או פגיעה בנוסע הרכב. יכולים הנהגים או הנוסעים שהיו מעורבים בתאונת הדרכים להגיש דיווח למשטרה (גם באונליין).
חשוב לנו להדגיש כי המשטרה תבצע חקירת התאונה ובמידת הצורך תזמן חלק מהמעורבים בתאונה להמשך חקירה ולכן אנו ממליצים, עוד לפני הגשת הדיווח, כדי למנוע טעויות, להתייעץ עם עו"ד בתחום.
4. לא למסור מידע שקרי לחברת הביטוח
מרגע שהגשתם תביעה לחברת הביטוח, אתם נמצאים על הכוונת מבחינת חברת הביטוח שתרצה לוודא שהטענות בדבר הנזק הגופני שנגרם לכם בעקבות התאונה הוא אכן אמיתי. לשם כך, חברת הביטוח בודקת ברשתות החברתיות בהם נמצא המבוטח, כדי לראות אם הוא מעלה פוסטים/תמונות שמוכיחים אחרת.
כך נתקלנו במקרים בהם חברת ביטוח שללה פיצוי לנפגע תאונת דרכים שטען לנזק בגב וזמן קצר אחר כך העלה תמונות ברשתות החברתיות שהוא בחופשת סקי. לכן, נדגיש כי יש לוודא שאתם מדווחים דיווח אמת ומדויק ולא מפריזים.
5. לא להפסיק ללכת לטיפול רפואי
חשוב לנו לציין כי כדי לשמר את הזכויות שלו מול חברת הביטוח, על נפגעי תאונות דרכים להגיע לטיפול רפואי רציף וקבוע. כדי שלא יהיה נתק בין הפגיעה לתאונה. המשמעות של זה, היא שעליכם להגיע לבדיקה על כל מיחוש המתעורר כתוצאה מהתאונה.
כך למשל, אם פתאום נתקלתם בקושי בשינה, כאבי ראש והם תוצאה של התאונה, אם לא תלכו לטיפול רפואי, חברת הביטוח עשויה לטעון כי קשיים אלו אינם קשורים לתאונה ובהתאם הדבר עלול להשפיע על גובה הפיצוי ו/או אחוזי הנכות המגיעים לכם.
ידע הוא כוח – הימנעו מטעויות שיעלו לכם ביוקר!
תאונת דרכים היא אירוע מורכב שמשליך על תחומי חיים רבים – הבריאותי, הנפשי והכלכלי. לצערנו אנו נתקלים לא פעם בנפגעי תאונות דרכים שחוזרים על הטעויות שסקרנו במאמר זה ולאחר מכן מתקשים לקבל את הפיצוי המגיע להם.
אם נפגעתם בתאונת דרכים אנו מזמינים אתכם להתייעץ עמנו על מנת להתמודד עם הבירוקרטיה, הטפסים והלחץ מצד חברות הביטוח. ביחד נמצא את הדרך המתאימה והנכונה עבורכם למיצוי הזכויות והפיצויים המגיעים לכם.