Hasbara_MainPic הסברה משפטית
Hasbara_MainPic הסברה משפטית
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9974772

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מחיקת חובות לבנקים – כיצד?

    נקלעת לחובות גדולים לבנק? כדאי לך לנסות להגיע להסדר עם הבנק. במקרים מסוימים, הבנק ימחק לך חלק מהחוב, יפרוס לך את יתרת התשלום בתנאים נוחים יותר, ויאפשר לך לעמוד על הרגליים. יוקר המחיה מאמיר מיום ליום, ולא מעט אנשים מוצאים את עצמם נגררים למערבולת של חובות לבנקים.

    מחיקת חובות לבנקים – כיצד

    זה מתחיל בלקיחת הלוואה, נמשך בריביות ובקנסות, ומסתיים בעיקולים. אם בתחילה היה מדובר בסכום ריאליים הניתן להחזרה, ככל שעובר הזמן ונצברות הריביות והקנסות הסכום הופך לגבוה יותר, עד שכבר לא נראית דרך ריאלית להחזיר אותו.

    תוכן עניינים

    כאשר הבנק מעקל את נכסיו ומשכורתו של החייב, ישנן שתי אפשרויות: או שלחייב יש מספיק נכסים והם מכסים את החוב, או שאין לחייב מספיק נכסים והוא נשאר חייב לבנק. במקרה הראשון החייב אמנם יצא נקי מנכסיו, אך הוא יכול להמשיך בחייו ולנסות לחזור לדרך המלך. אולם במקרה השני חובו של החייב ממשיך לתפוח ולתפוח, ואין לו שום אפשרות לצאת מהמערבולת ההרסנית אליה הוא נקלע.

    הסדרת חוב

    צריך להבין כי סיטואציה בה החייב אינו מסוגל להחזיר את חובו אינה טובה גם לבנק. שכן מה יעשה הבנק עם החוב, אם אין לו שום אפשרות לגבות אותו.

    במקרה כזה, לבנק אין ענין להתעקש על מסגרת החוב המקורית, אלא להיפך: יש לו אינטרס לשחרר מעט את החבל הכרוך על צווארו של החייב בכדי לאפשר לו להחזיר לפחות חלק מהחוב.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הפתרון למצב הזה נמצא הרבה פעמים בדמות הסדרת חוב. הבנק והחייב מגיעים להסדר החוב בתנאים המאפשרים לחייב לעבוד, להרוויח כסף ולהחזיר לבנק את החוב. הסדר זה טוב לשני הצדדים: החייב עולה על מסלול בריא המאפשר לו לנהל חיים תקינים, והבנק מבטיח שלחייב תהיה, בהמשך הדרך, אפשרות לשלם את החוב.

      הבנק והחייב מגיעים להסדר החוב בתנאים המאפשרים לחייב לעבוד, להרוויח כסף ולהחזיר לבנק את החובמחיקת חוב

      אולם לא תמיד ניתן להסדיר את החוב בתנאים נוחים יותר. במקרים רבים החובות שהצטברו כה עצומים, עד שלא ניתן להגיע לשום הסדר ריאלי בו החייב מחזיר את מלוא חובו.

      במקרים כאלה אין לבנק ברירה אלא לוותר על חלק מהחוב ולנסות להוציא מהחייב את יתרתו. הליך זה מכונה מחיקת חוב, ובו הבנק מוחק לחייב חלק מהחוב, פורס לו את יתרתו בתשלומים נוחים יותר, ומאפשר לו להשתכר ולשלם את יתרת החוב. ההיגיון של הבנק במקרה הזה פשוט: מוטב ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ.

      יצוין כי לחייב קיימת דרך נוספת להיפטר מחובו על ידי פשיטת רגל. אולם בעוד פשיטת רגל היא צעד חד צדדי של החייב, מחיקת חוב היא צעד דו צדדי של הבנק והחייב המגיעים להסדר ביניהם. מחיקת חוב היא בעצם הליך חוזי בו הבנק והחייב חותמים ביניהם על חוזה חדש להסדרת החוב.

      פגישת עסקים – לא מלחמה

      מחיקת חוב נעשית באמצעות משא ומתן עם נציג הבנק. מדובר בעצם בפשרה ששני הצדדים מעוניינים בה, ועל כן מוטב להתייחס אליה כאל פגישת עסקים מכובדת ולא לבוא אליה בגישה לעומתית.

      לסיכום, הדרך להשגת הסדר טוב עוברת דרך בניית אמון הדדי בין החייב לבנק. על החייב לשכנע את הבנק במצבו הכלכלי הקשה ובכך שהוא רוצה ומסוגל להשתכר ולשלם את יתרת חובו. במידה והצדדים מגיעים להסכמה, הם חותמים על חוזה הסדרת החוב. לציין כי אל לו לחייב לחתום על החזר סכומים שהוא לא בטוח שיוכל לעמוד בהם. זאת משום שאי קיום החוזה מחזיר את המצב לקדמותו ואף מגדיל את חובו של החייב.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק בכל התוכן המופיע באתר Hasbara הסברה משפטית. יחד עם זאת האמור באתר אינו תחליף לייעוץ משפטי והמסתמך על האמור באתר – עושה כן באחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף