Hasbara_MainPic הסברה משפטית
Hasbara_MainPic הסברה משפטית
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9974772

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    סיוע למשפחות של נפגעי תאונות דרכים

    בכל שנה, מאות אנשים נהרגים ואלפים נפצעים בתאונות דרכים בישראל. תאונות דרכים גורמות לשינוי משמעותי בחיי בני משפחת הנפגע – הן מבחינה נפשית, שכן הם צריכים להסתגל למצב החדש שנכפה עליהם, והן מבחינה כלכלית, שכן אם אדם נפגע בתאונת דרכים, ובוודאי שאם נהרג – פרנסת משפחתו נפגעת.

    סיוע למשפחות של נפגעי תאונות דרכים

    ואולם, חשוב לדעת שקיימות דרכים לסייע למשפחות של נפגעי תאונות דרכים. במאמר זה ארחיב על כמה מהן.

    תוכן עניינים

    סיוע כספי מהביטוח הלאומי

    כאמור, פעמים רבות, עקב פגיעה בתאונת דרכים וההוצאות הרבות שנגרמות כתוצאה מכך, משתנה מצבם הכלכלי של הנפגע ומשפחתו.

    ואולם, חשוב לדעת שבמקרים כאלה, הביטוח הלאומי מסייע מבחינה כספית, ומעניק קצבאות שונות. במקרים בהם הנפגע בתאונת דרכים נהרג, והוא היה תושב ישראל ומבוטח בביטוח הלאומי, מוענקת קצבת שארים לאלמן/לאלמנה (כולל ידוע/ה בציבור), וכן לילדיו, אם הם מתחת לגיל 18, או מתחת לגיל 20 ועדיין לומדים, או מתחת לגיל 22 ועדיין משרתים בצה"ל או בשירות לאומי.

    אם האלמן/אלמנה נישאים מחדש, הם זכאים למענק נישואין בשווי 36 קצבאות. שווי קצבת השארים לאלמן/לאלמנה הוא 16% מהשכר הממוצע במשק, לכל ילד ישנה תוספת של 7.5% משכר זה, ואם לאלמן/לאלמנה אין ילדים, הוא זכאי לקצבת שארים ששוויה 12% מהשכר הממוצע במשק.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      סיוע מהרשות המקומית

      גם רשויות מקומיות מעניקות סיוע לתושביהן, שבן משפחתם נהרג בתאונת דרכים. הסיוע מהרשות המקומית יכול להיות ממספר סוגים:

      • סיוע כספי, ע"י מתן הנחה בארנונה
      • סיוע בארגון ההלוויה והשבעה
      • סיוע חינוכי, אם ההרוג הותיר אחריו ילדים במערכת החינוך המקומית. סיוע שכזה יכול להיות סיוע בלימודים, סיוע רגשי-פסיכולוגי, וכן סיוע כספי בתשלומי משפחת ההרוג למוסדות החינוך

      כדי לממש את הזכות לסיוע זה, צריכה משפחת ההרוג להוציא את תעודת פטירתו הרשמית, ואחר-כך, על האלמן/האלמנה לעדכן בתעודת הזהות שלהם שמצבם המשפחתי השתנה.

      מרכזי סיוע למשפחות

      בשונה מהביטוח הלאומי ומהרשויות המקומיות, חשוב לדעת שישנם מרכזים שהוקמו במיוחד על מנת לסייע למשפחות שאיבדו את יקיריהן – בין אם נהרגו בתאונת דרכים, נרצחו או מתו כתוצאה מעבירת הריגה, או שמו קץ לחייהם.

      במרכזי סיוע אלה, ניתנים למשפחות שירותים כמו ליווי ע"י אנשי מקצוע ומערך מתנדבים, טיפול זוגי, משפחתי או פרטני, ליווי רוחני, וכן קבוצות תמיכה ואף פעילויות קהילתיות למשפחות ולאנשי המקצוע. בנוסף, המשפחות זכאיות גם לליווי ולייצוג משפטי.

      לסיכום, חשוב שמשפחות שאיבדו את יקיריהן בתאונת דרכים, תדענה שהן זכאיות לסיוע. הסיוע יכול להיות סיוע כספי מהביטוח הלאומי, או סיוע מהרשות המקומית, שיכול לכלול גם סיוע כספי כמו הנחה בארנונה, סיוע בארגון הלוויה והשבעה, וכן סיוע חינוכי מסוגים שונים, אם ההרוג הותיר אחריו ילדים במערכת החינוך.

      בנוסף, ישנם מרכזים שהוקמו במיוחד במטרה לסייע למשפחות אלה. במרכזים אלה ניתנים שירותים שונים כמו ליווי ע"י אנשי מקצוע, טיפול משפחתי, זוגי או פרטני, ואף קבוצות תמיכה ופעילויות קהילתיות.

      אנחנו עושים מאמץ לדייק בכל התוכן המופיע באתר Hasbara הסברה משפטית. יחד עם זאת האמור באתר אינו תחליף לייעוץ משפטי והמסתמך על האמור באתר – עושה כן באחריותו בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף